Čo robiť, ak je vaša koncentrácia na bode mrazu

19. januára 2020

Koncentrácia pozornosti sa môže znížiť u ľudí v každom veku, čo je pomerne častý problém. U detí sa to prejavuje zhoršením výkonu v škole. U dospelých klesá pracovná kapacita a zmena koncentrácie pozornosti môže ovplyvniť rodinný a všeobecne každodenný život človeka. Tento nedostatok pozornosti a energie môže dokonca narušiť aj naše spoločenské a pracovné vzťahy. Preto je nevyhnutné prijať potrebné opatrenia včas, aby sa vyriešili problémy s koncentráciou a zlepšila sa všímavosť.

Ako to dosiahnuť? Ako zlepšiť váš výkon, keď musíte v práci tráviť 10 hodín denne a potom sa starať ešte o rodinu? Dôležité je, aby ste nechali svoj mozog odpočívať. Pri skladaní nových puzzle alebo pri dobrej knihe to pôjde oveľa ľahšie. Možností je samozrejme niekoľko a my sa na tie najlepšie a najúčinnejšie spolu teraz pozrieme.

Nepotrebujete žiadne špeciálne výživové doplnky

Ako sa naučiť sústrediť? Niektoré výživové doplnky, ktoré sľubujú zlepšenie pozornosti a riešenie problémov s koncentráciou, sú drahé a neúčinné. Často obsahujú nejaký druh vitamínu alebo mikroelementu, ktorý môžete ľahko nájsť v akejkoľvek inej strave, v oveľa väčšom množstve a lacnejšie. Preto nepotrebujete žiadne ďalšie potravinové doplnky na posilnenie pamäte, koncentrácie alebo pozornosti.

Precvičte si mozgové „závity“

Ako rozvíjať rozpätie pozornosti? Koncentrácia je kognitívny proces, ktorý je možné zlepšiť vhodným cvičením. Pomocou jednoduchých a vzrušujúcich hier môžete trénovať mozgové funkcie, ktoré sú narušené znížením koncentrácie. Vyskúšajte si poskladať originálnu puzzle mapu, ktorá môže byť zároveň zaujímavým doplnkom vášho interiéru.

Nervózna na štarte a šťastná v cieli. Ivona Fialková bola vysmiata ako nikdy predtým

16.2.2020 (Webnoviny.sk) - Slovenská biatlonová reprezentantka Ivona Fialková dosiahla v nedeľňajších stíhacích pretekoch na MS v...

Štúdia plasticity mozgu ukázala, že čím viac používame neurónovú sieť, tým silnejšia je.

Naplánujte si dovolenku

Koncentrácia sa často zhoršuje v dôsledku únavy a duševného prepracovania. Po dokončení úloh, ktoré si vyžadujú značné úsilie, ako je práca alebo štúdium, je potom koncentrácia narušená, ak nebudeme odpočívať.

Mali by ste to zmeniť a oddychovať každú hodinu a pol po dobu 10 minút – to vám pomôže prevziať nad úlohou úplnú kontrolu.

Voľný čas môžete využiť na prechádzku, naťahovanie svalov a celého tela alebo na prípravu šálky kávy. Vyskúšajte to, vaše telo predsa nie je stroj.

Daj vedieť svojím priateľom

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


*