U učiteľov nemá vraj ústne hodnotenie popularitu.
Minister školstva nevylúčil, že sa prejde aj u nás zo známkovania na ústne hodnotenie. „Môže to byť omnoho pozitívnejšie pre určitú časť rodičov. Dúfam, že sa školy s tým vyrovnajú,“ povedal minister o situácií, ktorú spôsobil koronavírus. Hodnotenie ústnym spôsobom sa dá odôvodniť aj nedostatočným počtom známok. „Myslím, že väčšina učiteľov si však nejako známky nazbiera, nejaké už aj má z februára a marca,“ poznamenal pre TASR Viktor Križo (Slovenská komora učiteľov).
„Postačili by drobné úpravy, tak ako v prípade zrušenia maturít a testovania. Už teraz je však možné využiť štatút namiesto známky dať absolvoval. Stačí keď to schváli pedagogická rada v odôvodnených prípadoch,“ poznamenal. Vďaka tomu by mohli žiaci uvidieť na vysvedčení „absolvoval“. „Určite to nie je ideálne, je to len zámena čísla za slovo,“ povedal.
Iniciatíva To dá rozum v prípade žiakov prvých ročníkov základnej školy preferuje za týchto podmienok na koncoročnom vysvedčení hodnotiť žiakov len slovne. „Zároveň v tomto vidíme príležitosť pre zmenu hodnotenia od strohej známky ku komplexnejšiemu komunikácii učiteľa žiakovi toho, čo sú jeho silné a slabé stránky a ako by mal nasmerovať svoj budúci rozvoj,“ dodala. Križo sa obáva, že slovné hodnotenie, kde by učiteľ dal žiakovi širšiu spätnú väzbu, nemá v učiteľskej obci veľkú popularitu. „Som presvedčený, že má zmysel v budúcnosti postaviť to na báze dobrovoľnosti,“ uzavrel.